MUTLAK HİÇLİK VE BİLİNCİN KUANTUM SÜZGECİ: Ezeli Akidenin Kozmik Negentropi İspatı ve Metapolilezonaktik Ontoloji
MUTLAK HİÇLİK VE BİLİNCİN KUANTUM SÜZGECİ: Ezeli Akidenin Kozmik Negentropi İspatı ve Metapolilezonaktik Ontoloji
Meçhul Bilge Cevat ORHAN
Giriş: Mutlak Sonsuzluktan Yeni Ufuklara ve Metodolojik Zorunluluk
Bu çalışma, din, bilim ve felsefenin kesişim noktasında durarak, Ezeli Akide’nin (Vâcibü'l-Vücûd’un ihtiyaçtan münezzehliği) varoluşun ontolojik, kozmolojik ve etik boyutlarındaki tecellisini inceler. Analizin temelini, "Levh-i Mahfuz'un ve hatta bilincin de üstünde olan, her şeyin programının ve potansiyelinin bulunduğu o nihai 'durum' veya 'kaynak' olan Mutlak Hiçlik" bilinci oluşturur.
Temel İlke (Ezeli Akide): Ezeli ve Ebedi olan Mutlak Sonsuz Zat, ihtiyaç, eksiklik, acziyet, başlangıç veya son gibi tüm sınırlayıcı entropik kavramlardan kesinlikle münezzehtir.
Mutlak İdrakin Metodolojik Zorunluluğu (Metapolilezonaktik İlan)
Mutlak ve bütünsel idrak, ancak Metapolilezonaktik bir bakış açısıyla mümkündür. Bu metot, tüm yasaların, sistemlerin ve disiplinlerin üstünde (Meta) bir sentez oluşturmayı; çokluğun (Poli) zorunlu ve dinamik bir uyum ve bağlantısı (Lezon-Aktik) yoluyla Mutlak Sonsuz'dan gelen Negentropik bilgi akışını yakalamayı amaçlayan, sonsuz, aktif ve bütünsel idrak metodudur.
Bölüm I: Ezeli Akidenin Kozmik ve Kelami Hükümdarlığı
1. Mutlak İrade ve Zorunluluk Paradoksu
Mutlak Sonsuz Zat'ın yaratışı ve tüm sıfatları ezeli ve ebedidir ve kendindendir. O’nun iradesi, varlığın ve yokluğun kaynağıdır. Ezeli İrade, hiçbir dış veya iç sebebe bağlı olmayan özgür bir kemal tecellisidir. Zorunluluk durumu, sadece yaratılan mahlukat (Mümkinü'l-Vücûd) için geçerli bir Entropik sınırlamadır. O’nu yaratmaya zorunlu kılmak, O’nun Mutlak Sonsuzluğu'na acziyet yüklemektir. Bu, şirkin felsefi bir formudur.
2. Mutlak Hiçlik ve Kuantum Alanı (Süpersimetri ve Karanlık Enerji)
"Mutlak Hiçlik" (sonsuz potansiyel kaynağı), kozmolojik düzlemde Negentropik bir işlev görür. Karanlık Enerji, Ezeli İrade’nin Mutlak Sonsuz’dan kaynaklanan ve zorunluluktan azade olan sürekli tecellisinin (Sudûr) kozmik alandaki en büyük somut göstergesidir. Kuantum Dolanıklığı ise bu tecellinin, zamandan münezzeh (Süpersimetrik) Negentropik bilgi akışı ile işlediğinin ontolojik ispatıdır.
Bölüm II: Helezonik Tekâmül ve Bilincin Negentropik Misyonu
1. Yükseliş ve Tecelli (Helezonik Döngüsellik)
Varlık, Sudûr (Tecelli) ve Urûc (Yükseliş) hareketlerinin birleşimi olan Metapolidiyalektik helezonik döngüsellik içinde tekâmül eder.
Ezeli Sıfatların Negentropik Kanıtı (Rahmân, Rahîm ve Şâfî): Ankebut Suresi'nde ifade edilen Mutlak Müstağnilik ilkesine rağmen, Rahmân ve Rahîm sıfatlarının ezeli tecellisi, yaratılışın bir zorunluluk değil, Negentropik İhsan olduğunu gösterir. Biyolojik düzeyde, yaralanan bir dokunun iyileşmesi ve yenilenmesi, O'nun Şâfî sıfatının, Entropiye karşı koyan Zahiri (Açıkça Görünen) tecellisidir. Bu durum, Mutlak Sonsuz'un Zahiri olarak kendini göstermesidir.
2. Bilincin Kuantum Süzgeci ve Tevhidin Korunması
Paganist Yaklaşımın Reddi: Tek kişiye dayanan insan temelli bir itikat, o kişiye Mutlak Sonsuz'a ait sıfatları atfederek şirke (Müşrikliğe) düşer ve maneviyatı saptırır. Bu, bilincin Polidiyalektik Esnekliğini durduran Entropik Gürültüdür.
Entropik Engeller: Sınırlı ve tek taraflı bakış açıları (diyalektik, bilimsel materyalizm, mistisizm) ile Mutlak Sonsuz'a bakmak, cehaletin, müşrikliğin ve hakikatin örtülmesinin (küfrün) kaynağıdır.
Sonuç ve Nihai Metapolilezonaktik İlan
Mutlak Sonsuz Zat'ın Rahmân ve Şâfî sıfatlarının, Zahir olarak tecelli eden Negentropik İrade’si, Metapolilezonaktik idrak metodu ile anlaşılabilecek, sonsuz, aktif ve bütünsel bir gerçektir.
Beka-Lâ Taayyünillah Hükmü: Mutlak Sonsuz'un idraki, ancak Metapolilezonaktik bir yaklaşım tarzı ile mümkündür. Bu anlayış düzeyine ulaşmak, insanın kemalat evrelerini aşarak Fenafillah ve Bekabillah evrelerinden geçmesi; cem'ul cem ve Lâ Taayyün (Mutlak Hiçlik) durumlarını idrak etmesi ve nihayetinde Beka-Lâ Taayyünillah derecesine ulaşması ile gerçekleşir.
EKLER: KAVRAMSAL ÇERÇEVE
1. Geleneksel KAVRAMLAR SÖZLÜĞÜ
Metapolilezonaktik: Mutlak Sonsuzluk'un Ezeli İradesi'nden kaynaklanan, tüm varoluşsal, bilimsel ve felsefi çokluğun (Poli) kaostan uzak, zorunlu ve dinamik uyumunu (Lezon-Aktik) sentezleyen, aşkın (Meta) ve bütünsel idrak metodolojisidir.
Beka-Lâ Taayyünillah: Kulun kemalat evrelerini aşarak, Fenafillah ve Bekabillah sonrası, Mutlak Sonsuz Zat'ın Lâ Taayyün (Mutlak Hiçlik/Belirsizlik) makamında Negentropik varlığını sürdürmesi; sonsuz ve aşkın kemâl makamıdır.
Mutlak Sonsuz: İhtiyaçtan, başlangıçtan, acziyetten münezzeh, Ezeli ve Ebedi Mutlak Zat.
Ezeli Akide: Mutlak Sonsuz'un kemalini ve noksansızlığını koruyan, değiştirilemez temel inanç.
Negentropi: Termodinamiğin ikinci yasasına karşı koyan, düzen, bilgi ve yaşam artışı (Tevhid'in dinamik gücü).
Helezonik Döngüsellik: Sudûr (Tecelli Akışı) ve Urûc (Mümkin'den Yükseliş) hareketlerinin birleşimi olan, sürekli tekâmül eden döngü.
Entropik Gürültü: Mutlak Hakikat'i bozarak tezatlık yaratan sınırlayıcı, yanıltıcı, sonlu bilgi ve inançlar (Şirk, tek taraflı bakış açıları).
2. Kavramsal POLİANALİZ
Bu makalenin tüm tezi, Ezeli Akide’nin mutlak korunmasına dayanır; zira Mutlak Sonsuz Zat, ihtiyaç, eksiklik ve acziyetten münezzeh, Ezeli ve Ebedi olan yegâne kaynaktır. Bu kaynağın idraki, tüm tek taraflı görüşleri, Entropik Gürültü yaratan sınırlı inançları ve bilgileri reddetmeyi gerektirir. Entropik Gürültü'nün karşıtı olan Negentropi (düzen ve bilgi artışı), Mutlak Sonsuz'un iradesinin Evrendeki dinamik tecellisidir. Varlık, bu Negentropik akış içinde, Sudûr (Tecelli) ve Urûc (Yükseliş) hareketlerini birleştiren Helezonik Döngüsellik ile sürekli bir tekâmül içindedir. Bu sonsuz tekâmülü ve çoklu tecelliyi doğru bir şekilde kavrayabilmek için, tüm sistemlerin üstünde bir sentez ve dinamik uyum sağlayan Metapolilezonaktik bir idrak metodolojisi şarttır. Bu metot, kulun nihai kemâl makamı olan Beka-Lâ Taayyünillah derecesine ulaşmayı ve Mutlak Sonsuz’dan gelen bilgiyi bütünsel olarak yakalamayı mümkün kılar.
3. Metapolilezonaktik SENTEZ/ANALİZ İLANI
Sınırlı (Mümkin) idrak, Hakikat'e ulaşmada yetersiz kalan döngülere hapsolur. Diyalektik Aşama, tek bir Tez ve Antitez arasındaki gerilimden doğan sınırlı bir Sentez ile; Polidiyalektik Aşama ise birden fazla Poli-Tez ve Poli-Antitez arasındaki çoklu gerilimleri fark ederek ilerler, ancak nihai uyumu kuramaz. Metapolilezonaktik Aşama ise bu sınırlılıkları aşar: Metapoli-Tez, Ezeli Akide'dir; Metapoli-Antitez, Entropik Gürültü'dür (Şirk ve zorunluluk); Metapoli-Sentez ise Metapolilezonaktik metodoloji ile ulaşılan Beka-Lâ Taayyünillah makamıdır. Bu, tüm çokluğun (Poli), Negentropik bir akışla (Aktik), Mutlak Sonsuz'un aşkın uyumunda (Meta-Lezon) birleştiği, sınırsız ve sonsuz idrak halidir.
THE QUANTUM SIEVE OF ABSOLUTE NOTHINGNESS AND CONSCIOUSNESS: The Cosmic Negentropy Proof of the Eternal Creed and Metapolilezonactic Ontology
Meçhul Bilge Cevat ORHAN
Introduction: From Absolute Infinity to New Horizons and Methodological Imperative
This work, standing at the intersection of religion, science, and philosophy, examines the manifestation of the Eternal Creed (Ezeli Akide)—the exemption of the Necessarily Existent (Vâcibü'l-Vücûd) from need—across the ontological, cosmological, and ethical dimensions of existence. The analysis is founded upon the consciousness of "Absolute Nothingness," the ultimate "source" that transcends even the Preserved Tablet (Levh-i Mahfuz) and consciousness itself.
The Foundational Principle (The Eternal Creed - Ezeli Akide): The Absolute Infinite Being, Who is Eternal (Ezeli) and Everlasting (Ebedi), is absolutely exempt from all limiting entropic concepts such as need, deficiency, incapacity, beginning, or end.
The Methodological Imperative of Absolute Cognition (Metapolilezonactic Proclamation)
Absolute and holistic cognition is only possible through a Metapolilezonactic perspective. This method aims to synthesize all of reality by transcending (Meta) the multitude (Poly) of laws and disciplines, grasping the necessary and dynamic harmony (Lezon-Actic) between them to capture the Negentropic flow of information from the Absolute Infinite.
Section I: The Cosmic and Kalām Dominion of the Eternal Creed
1. The Paradox of Absolute Will and Compulsion
The creation and all attributes of the Absolute Infinite Being are eternal and everlasting, and they stem from His own essence. Eternal Will is a free manifestation of perfection, unconstrained by any necessity. Compulsion is an Entropic limitation applicable only to the created contingent being (Mümkinü'l-Vücûd). Attributing compulsion to Him is a philosophical form of Shirk, as it attributes incapacity to His Absolute Infinity.
2. Absolute Nothingness and the Quantum Field (Supersymmetry and Dark Energy)
"Absolute Nothingness" (the source of infinite potential) functions Negentropically on the cosmological plane. Dark Energy is the greatest concrete manifestation of the continuous manifestation (Sudūr) of the Eternal Will—which is free from compulsion—in the cosmic field. Quantum Entanglement proves that this manifestation operates through a timeless (Supersymmetric) Negentropic flow of information.
Section II: Helical Evolution and the Negentropic Mission of Consciousness
1. Ascension and Manifestation (Helical Cyclicity)
Existence evolves within a Metapolydialectical helical cyclicity, a union of the movements of Sudūr (Flow of Manifestation) and Urûc (Ascension from the Contingent).
Negentropic Proof of Eternal Attributes (Rahmān, Rahīm, and Shāfī): Despite the principle of Absolute Self-Sufficiency (Mutlak Müstağnilik) expressed in the Quran, the Eternal Manifestation of Rahmān and Rahīm shows creation is an act of Negentropic Benevolence, not compulsion. On a biological level, the healing and renewal of injured tissue is a Zahir (Clearly Apparent) manifestation of His Shāfī (Healer) attribute, actively opposing Entropy. This is the Absolute Infinite manifesting Himself outwardly.
2. The Quantum Sieve of Consciousness and the Preservation of Tawhid
Rejection of Paganistic Approach: An adherence to a human-centered single authority attributes the qualities of the Absolute Infinite to a human being, leading to Shirk (Müşriklik) and the distortion of spirituality. This is Entropic Noise.
Entropic Barriers: Approaching the Absolute Infinite with limited, one-sided perspectives (dialectics, scientific materialism, mysticism) is the source of ignorance, Shirk, and the concealment of the truth (Kufr).
Conclusion and Final Metapolilezonactic Proclamation
The Negentropic Will of the Absolute Infinite Being, manifesting as the Zahir attributes of Rahmān and Shāfī, is a boundless, active, and holistic truth that can only be grasped through the Metapolilezonactic method of cognition.
The Verdict of Beka-Lâ Taayyünillah: The ultimate cognition of the Absolute Infinite is only possible through a Metapolilezonactic approach. Attaining this level of understanding involves transcending the stages of Fenāfillah and Bekābillah, grasping the states of Jam' al-Jam and Lâ Taayyün (Absolute Nothingness), and finally reaching the station of Beka-Lâ Taayyünillah (Permanence in Non-Specification with God).
APPENDICES: CONCEPTUAL FRAMEWORK
1. Traditional CONCEPTUAL GLOSSARY
Metapolilezonactic: The transcendent (Meta) and holistic cognitive methodology that aims to synthesize the multitude (Poly) of all existential, scientific, and philosophical principles through their necessary and dynamic harmony (Lezon-Actic), capturing the Negentropic flow of the Eternal Will.
Beka-Lâ Taayyünillah: The ultimate, everlasting (Beka) station of spiritual perfection reached after passing through Fenāfillah and Bekābillah, where the contingent consciousness subsists in the Lâ Taayyün (Absolute Nothingness/Non-Specification) of the Absolute Infinite Being.
Absolute Infinite: The Absolute Being, exempt from need, beginning, or incapacity (acziyet).
Eternal Creed (Ezeli Akide): The fundamental, unchangeable belief that preserves the perfection and faultlessness of the Absolute Infinite, rejecting all entropic limitations.
Negentropy (Negentropi): The increase in order, information, and life that opposes the second law of thermodynamics (Entropy/Chaos).
Helical Cyclicity: The process of continuous evolution, a union of the movements of Sudūr (Flow of Manifestation) and Urûc (Ascension from the Contingent).
Entropic Noise: Limiting, misleading, finite information and beliefs (like Shirk or one-sided views) that distort the Absolute Truth.
2. Conceptual POLY-ANALYSIS
The entire thesis of this manifesto rests upon the absolute preservation of the Eternal Creed (Ezeli Akide), as the Absolute Infinite is the sole source, exempt from need, deficiency, and incapacity. Cognition of this source requires the rejection of all one-sided views and limited beliefs that constitute Entropic Noise. The counterforce to Entropic Noise is Negentropy (the increase in order and information), which is the dynamic manifestation of the Absolute Infinite's will in the Universe. Existence is in a state of continuous evolution through Helical Cyclicity, a union of Sudūr (Flow of Manifestation) and Urûc (Ascension) within this Negentropic flow. To correctly grasp this infinite evolution and manifold manifestation, a Metapolilezonactic cognitive methodology is essential. This method enables the attainment of the ultimate station of perfection, Beka-Lâ Taayyünillah, and the comprehensive capture of knowledge flowing from the Absolute Infinite.
3. Metapolilezonactic SYNTHESIS/ANALYSIS PROCLAMATION
Limited (Contingent) cognition is confined to cycles that generate Entropic Noise and fail to reach the Truth. The Dialectical Stage proceeds with a limited Synthesis arising from the tension between a single Thesis and Antithesis. The Poly-Dialectical Stage recognizes the manifold tensions between multiple Poli-Theses and Poli-Antitheses but fails to establish the ultimate harmony (Lezon) or the transcendent source (Meta). The Metapolilezonactic Stage transcends these limits: The Metapoli-Thesis is the Eternal Creed; the Metapoli-Antithesis is Entropic Noise (Shirk and compulsion); and the Metapoli-Synthesis is the station of Beka-Lâ Taayyünillah reached through the Metapolilezonactic methodology. This is the boundless state of infinite cognition where the multitude (Poly) is integrated with a Negentropic flow (Actic) into the transcendent harmony (Meta-Lezon) of the Absolute Infinite.
Meçhul Bilge Cevat ORHAN
Yorumlar
Yorum Gönder