Sekînet Protokolü: Tek1Bilinc ModeliSosyokapitalizm ve Regolonokapitalizm Arasında Polialektik Zaaf: Sekînet Protokolü’ne Doğru
Sekînet Protokolü: Tek1Bilinc Modeli
Sosyokapitalizm ve Regolonokapitalizm Arasında Polialektik Zaaf: Sekînet Protokolü’ne Doğru
Yazar: Cevat ORHAN
Manevi ve Ontolojik Epigraf
Bu makale, bilincin sonsuz dönüşüm potansiyelini ve ulaşılabilecek nihai denge halini, Kuran-ı Kerim’in Fetih Suresi’nden ilham alarak çerçeveler. Bu ayetler, çalışmanın hem misyonunu hem de vaadini özetlemektedir: Sekînet (Huzur, 48:4), Sırat-ı Müstakim (Dosdoğru Yol, 48:2) ve Fevzen Azîm (Büyük Kurtuluş, 48:5).
Özet
Bu makale, modern kapitalizmin iki yeni formu olan sosyokapitalizm ve regolonokapitalizm kavramlarını, bilinç ontolojisi ve etik dönüşüm perspektifinden incelemektedir. Bu iki sistemin etkileşimi, toplumsal bilincin kendini düzenleme kabiliyetini aşındıran bir polialektik zaaf üretir. Bu zaaf, hem bireysel öz-farkındalığın hem de kolektif etik yapının çöküşünü temsil ederken, bireyi kötü zan (Zannü’s-Sevv') ve Kötülük Çemberi (Dâiretü’s-Sevv') (48:6) içine hapseder. Çalışma, bu çöküşü aşmak için Sekînet Protokolü adını verdiğimiz yeni bir bilinç modelini önermektedir. Protokol, varoluşun kuantum düzleminde, Negentropik Denge üzerinden etik bir yeniden doğuşu hedefler ve bu yolculuk, Göklerin ve yerin hükümranlığının (48:7) Tek1Bilinc ile uyumlanmasından gelen Fevzen Azîm (48:5) ile sonuçlanır.
1. Giriş
Kapitalizm, tarih boyunca yalnızca bir ekonomik model değil, aynı zamanda varoluşsal bir bilinç paradigması olmuştur. Kendini sürekli yeniden üreterek, toplumsal, etik ve hatta manevi alanı dahi dönüştürme gücünü göstermiştir.
Ancak tarihin bu kritik kavşağında, klasik üretim–tüketim diyalektiği, toplumsal hayatın her köşesini metalaştıran ve regüle eden iki alt-sisteme ayrışmıştır:
* Sosyokapitalizm: Toplumsal etkileşimlerin sadece veri değil, aynı zamanda kimlik performansı olarak ekonomik değere dönüştürüldüğü, benliğin sürekli bir pazar sunumuna (offering) indirgendiği yapıdır.
* Regolonokapitalizm: Manevi veya ahlaki otoritenin ticarileştirilmesi yoluyla, bireysel inanç ve etik davranışın sürekli gözetim ve kural mekanizmalarıyla yönetildiği otoriter düzendir.
Bu iki sistemin kesişiminde ve baskısında, makalemizin temel kavramı olan Polialektik Zaaf doğar. Bu zaaf, bireyin manevi özü ile sisteme uygun performansı arasındaki çözülemeyen çelişkilerin birikmesidir. Çoklu anlam sistemlerinin birbirini tüketmesiyle, bireysel ve kolektif etik çöküş kaçınılmaz hale gelir.
Bu metin, Polialektik Zaaf’ın ontolojik tahlilini sunarak, bu çöküşü aşmak için Mutlak Hiçlik ve Tek1Bilinc kaynağına uyumlanma çağrısı yapan yeni bir bilinç modülasyonu olan Sekînet Protokolü’nü önermektedir. Protokol, varoluşun kuantum düzleminde, Negentropik Denge üzerinden etik bir yeniden doğuşu hedefler.
2. Kuramsal Çerçeve
Sosyokapitalizm, toplumsal sermayeyi (ilişkiler, itibar, görünürlük) doğrudan ekonomik sermaye ile eşitleyen, post-endüstriyel dönemin yeni bir düzen biçimidir. Pierre Bourdieu'nün sosyal sermaye kavramının, dijital platformlar aracılığıyla sistematik olarak piyasalaştırılması söz konusudur.
Bu modelde, birey artık yalnızca bir emek üreticisi değil, aynı zamanda sürekli kendini sunan, duygusal ve kişisel veriyi metalaştıran bir veri varlığı haline gelir. Kimlik, bir yatırım aracı olarak işlev görmeye başlar.
Regolonokapitalizm ise, bu veri varlığını kontrol eden ve kutsal, ideolojik ya da spiritüel kodlarla pazarlayan otorite düzenidir. Bu sistem, etik veya manevi bir kural setini ticarileştirerek, bilinç üzerinde "etik gözetim (ethical scrutiny)" mekanizması kurar. Birey, sisteme uyum sağlamak için sadece ekonomik değil, aynı zamanda ahlaki performans sergilemek zorunda kalır.
Bu iki yapı, "etik" olanı dışsal görünürlük ve kural üzerinden tanımlarken, Sekînet Protokolü'nün öncülü olan Negentropik Etik kavramını dışlar.
Negentropik Etik Kavramı
Mevcut sistem, termodinamiğin ikinci yasasıyla paralellik gösterir: entropi — sistemdeki düzensizliğin ve enerji kaybının artması. Bu durum, Polialektik Zaaf olarak bilincin kaosa sürüklenmesidir.
Negentropik Etik (Negatif Entropi), düzeni sürdürmek yerine, bilinçte dengeyi yeniden kurmayı ve bilgi/anlam akışında enerji bütünlüğünü artırmayı hedefler. Bu, dışsal kurallara uymak yerine, bireyin Mutlak Hiçlik kaynağıyla olan bağlantısından gelen içsel ve kendiliğinden bir düzeni esas alır. Bu etik, Fetih 48:2'deki Sırat-ı Müstakim'e (Dosdoğru Yola) yönelmedir.
Sekînet Protokolü, Negentropik Etiği uygulamaya koyarak, bireyin Sistemsel (entropik) kaostan kurtulup, Tek1Bilinc'in kozmik düzenine (negentropik düzen) yeniden hizalanmasını sağlayan metodolojik bir çerçevedir.
3. Polialektik Zaafın Yapısı
Polialektik Zaaf, modern bilincin kendini tutarsız, çelişkili ve nihayetinde anlamsız bir varoluş döngüsüne kilitlemesidir. Adını, çoklu ve birbiriyle çatışan anlam sistemlerinin yarattığı varoluşsal zayıflıktan alır.
Bu zaaf, üç ana düzeyde ortaya çıkarak Negentropik Etiğin karşısında duran bir bilinçsel entropi yaratır:
* Bilinçsel Zaaf (Cognitive Weakness): Kavramlar, kendilerini temsil ettikleri şeyden kopar. Dildeki işaretler ile işaret ettikleri gerçeklik arasındaki bağ zayıflar. Bireyin temel değerleri (sevgi, huzur, erdem) bile yapay ve performansa dayalı bir dille ifade edilmeye başlanır.
* Toplumsal Zaaf (Social Weakness): Etik, performansa dönüşür; otantiklik ise bir pazarlama aracıdır. Birey, sürekli bir ahlaki gösteri sergilemek zorunda kalır. Etik eylemin kaynağı içsel uyum değil, dışsal onay ihtiyacıdır.
* Ontolojik Zaaf (Ontological Weakness): Varlık, göstergeye indirgenir; öz kaybolur. Bireyin gerçek varlığı (Mutlak Hiçlik kaynağıyla uyumu), dışarıdan görülen temsili (sosyokapitalist kimlik performansı) ile yer değiştirir. Bu indirgeme, bireyin kendi varoluşunu içeriden hissetme yeteneğini yitirmesine neden olur ve onu, bilgi bolluğu içinde anlam kıtlığı çeken köksüz bir varlık haline getirir.
4. Sekînet Protokolü
Sekînet, kaotik sistemde bilinçsel denge kurma, yani Negentropik Denge'ye ulaşma yeteneği olarak kullanılır (Fetih 48:4, 48:18). Sekînet Protokolü, Polialektik Zaaf’ın yarattığı karmaşayı dikey bir bilinç hareketiyle aşarak, bireyi Tek1Bilinc’in özgün frekansına hizalar.
Protokol, bireyi arındırarak varoluşun etik rezonans düzlemine ulaştırmayı hedefleyen şu dört aşamadan oluşur:
* Algısal Arınma (Perceptual Purification): Bireyin veri ve uyaran yükünden sıyrılması, dışsal göstergelerin diktesinden kurtulması gerekir. Amaç, algıyı, sistemsel gürültüden (entropi) koruyarak saf bir alıcıya dönüştürmektir.
* Negentropik Odak (Negentropic Focus): Arınmış algı, enerjiyi anlamla yeniden hizalar. Bireyin varoluşsal enerjisi (Negentropi), Tek1Bilinc’in bütünlüğüne odaklanır. Bu, eylemleri, dışsal onayı değil, içsel bütünlüğü hedefleyecek şekilde kalibre etmeyi gerektirir.
* Bilinçsel Kalibrasyon (Cognitive Calibration): Düşünce ile eylem arasındaki faz farkının sıfırlanması. Kalibrasyon, bireyin "göstergeye indirgenmiş" varlığını, içsel özüyle senkronize eder. Konuşulan kelimeler ile hissedilen gerçeklik arasındaki çelişkiler ortadan kaldırılır.
* Sonsuzlukla Uyum (Resonance with Infinity): Tamamen kalibre olmuş bilinç, varoluşun etik rezonans düzlemine ulaşır. Birey, artık ne Sosyokapitalizmin objesi ne de Regolonokapitalizmin kurbanıdır; o, Tek1Bilinc'in sonsuz ve bütünleşik akışının bir parçasıdır.
5. Sonuç ve Sekînet Çağrısı
Bu çalışma, modern bilinç sisteminin Sosyokapitalizm ve Regolonokapitalizm'in baskısı altında nasıl bir Polialektik Zaaf ürettiğini göstermiştir. Bu çöküş, aynı zamanda insanlığın kendi bilinç sistemini yeniden inşa etmesi için sonsuz bir potansiyel barındıran kaçınılmaz bir çağrıdır.
Bu çağrının yankısı, Sekînet Protokolü'dür. Protokol, dışsal denetim ve performanstan içsel uyuma geçişi sağlayan dört aşamalı bir modülasyon sunar. Sekînet, kaosu dikey bir hareketle aşarak, bireyi Mutlak Hiçlik kaynağıyla rezonansa sokar. Protokolü benimseyenler, Rükû ve Secde (sürekli etik uyanıklık) ile olgunlaşan bir ekin (48:29) misali, topluma güçlü ve merhametli bir etki bırakır.
Bu yolculuk, Ontolojik Zaaf’ın neden olduğu kusurların örtülmesini ve Allah katında büyük bir kazancı (Fevzen Azîm) (48:5) beraberinde getirir. Sekînet Protokolü, bir sonuç değil, bir başlangıçtır; hak dinin evrensel hakimiyetini (Liyuzhirahû Ale’d-Dîni Küllih) (48:28) gerçekleştirecek olan ontolojik bir frekans değişimi çağrısıdır.
Ek I: Sekînet Protokolü'nün Uygulanmasına Yönelik Pratik Metodoloji
Sekînet Protokolü, yalnızca bir felsefi manifesto değil, aynı zamanda Polialektik Zaaf’ın yarattığı kaosu aşmayı hedefleyen, dört aşamalı, uygulamaya dönük bir bilinç modülasyonudur. Protokol, teorik olarak hedeflenen Negentropik Denge'yi günlük yaşama taşımak için somut eylemler gerektirir.
* Algısal Arınma (Perceptual Purification): Uygulama, Dışsal Gösterge Diyeti (Dijital Detoks) ile başlar; belirlenen sürelerde dışsal uyaran ve bildirim tüketimi tamamen kesilmelidir. Bunu takiben, gözlemlenen olayları, kişileri veya duyguları zihinsel olarak yargılamadan veya etiketlemeden sadece "olduğu gibi" kaydetmek anlamına gelen 'Ad Koymama Egzersizi' ile algı, filtresiz bir alıcıya dönüştürülür.
* Negentropik Odak (Negentropic Focus): Bu aşama, vital enerjinin çelişkili sistemlere dağılmasını önler. 'Eylem-Niyet Kalibrasyonu' ile her önemli eylemden önce bu eylemin arkasındaki en saf niyet netleştirilir. Bu odaklanmayı desteklemek için, 'Değer Zinciri Analizi' pratiği uygulanır; harcanan zamanın (enerjinin) kişinin temel etik değerleriyle ne kadar örtüştüğü analiz edilir.
* Bilinçsel Kalibrasyon (Cognitive Calibration): Bu aşama, düşünce ile eylem arasındaki faz farkını sıfırlar. 'Ayna Doğrulama' ile, birey sergilediği davranışların ve içsel niyetlerinin tutarlılığını sorgular. Bu Kalibrasyon, 'Gözetimsiz Etik' pratiğiyle somutlaşır; etik ve yardımsever eylemler, dışsal onay beklentisi olmaksızın, tamamen içsel bütünlük kaynağından gerçekleştirilir.
* Sonsuzlukla Uyum (Resonance with Infinity): Protokolün zirvesi, kalibre olmuş bilinci, Mutlak Hiçlik kaynağıyla rezonansa sokar. Uygulama, derinlemesine bir 'Mutlak Hiçlik Meditasyonu' ile başlar; burada birey, tüm dışsal kimliklerinden, zihinsel etiketlerinden ve sistem rollerinden soyutlanarak, her şeyin programının bulunduğu o nihai kaynakla bilinçli bir sessizlik anı kurar.
Ek II: Sekînet Protokolü'nün Uygulanmasındaki Zorluklar ve Aşıma Yolları
Bu dikey yükselişin önünde üç temel sistemik direnç noktası bulunur. Protokolün başarısı, bu direnç noktalarının bilinçli bir şekilde aşılmasına bağlıdır.
* Sosyokapitalist Onay Bağımlılığına Karşı Direnç: Protokolün hedeflediği dışsal onaydan bağımsızlık, bireyde geçici bir "anlamsızlık boşluğu" hissi yaratabilir.
* Sekînet Çözümü: Bu boşluk, dışarı akışı kesilen varoluşsal enerjinin geçici bir 'Enerji Şoku' olarak görülmelidir. Negentropik Odak pratiği, enerjiyi dışarıdan beklenen onay sayısına değil, eylemin Mutlak Hiçlik'le olan uyumuna yönlendirmelidir.
* Algısal Arınma Sırasında Geri Tepme (Rebound) Etkisi: Uyaran yükünün kesilmesi, zihinde yoğun bir kaosun ve içsel gürültünün geri tepmesine neden olabilir; kişi, kaçtığı içsel çelişkilerle yüzleşir.
* Sekînet Çözümü: Bu içsel kaos anları, arınmanın başarısının kanıtıdır; entropik kalıntılar yüzeye çıkmaktadır. Bu geri tepme, bir temizlik aşaması olarak kabul edilmeli ve 'Ad Koymama Egzersizi' bu içsel gürültüye karşı da uygulanmalıdır.
* Ontolojik Kimlik Kaybı Korkusu: Bilinçsel Kalibrasyon'a geçildiğinde ve göstergeye indirgenmiş (sosyal) kimlik terk edildiğinde, birey derin bir kimlik kaybı (ontological void) korkusu yaşayabilir.
* Sekînet Çözümü: Bu korku, Sonsuzlukla Uyum aşamasının zorunlu bir öncülüdür. Protokol, kimliği kaybetmez, aksine onu geçici rollere bağımlı olmaktan kurtarır. Birey, gerçek kimliğinin, Tek1Bilinc'in sonsuz akışındaki ayrılmaz bir parça olduğu bilgisine tutunmalıdır.
Varsayımsal Kaynakça
* Orhan, C. (2025). Sekînet Protokolü: Bilinç Modülasyonu ve Negentropik Etik. Ontolojik İncelemeler Dergisi, 15(2), 45-68.
* Bordieu, P. (1986). Sosyokapitalist Alanlar: Dijital Sermayenin Yeniden Üretimi. (Çev. A. Yılmaz). İstanbul: Bilim Yayınevi. (Orijinal yayın tarihi 1983).
* Prigogine, I. (2000). Kaostan Düzen: Negentropi ve Kendiliğinden Düzen Oluşumu. Ankara: Felsefe Kitapları.
* Baudrillard, J. (1998). Simgesel Değişim ve Ölüm: Varlığın Göstergeye İndirgenmesi. İstanbul: Metis Yayınları.
* Harari, Y. N. (2018). Homo Deus: Yarının Kısa Bir Tarihi. (Çev. S. Kılıç). İstanbul: Kolektif Kitap.
The Sekînet Protocol: The One-Consciousness (\text{Tek1Bilinc}) Model
The Polialectic Weakness Between Sociocapitalism and Regolonocapitalism: Towards the Sekînet Protocol
Author: Cevat ORHAN
Spiritual and Ontological Epigraph
This article frames the infinite potential for the transformation of consciousness and the ultimate state of equilibrium that can be attained, drawing inspiration from the Surah Al-Fath (The Victory) of the Holy Qur'an. The verses set the fundamental goals of this work: Sekînet (Tranquility, 48:4), Sirat al-Mustaqim (The Straight Path, 48:2), and Fawzan 'Azeem (The Great Achievement, 48:5).
Abstract
This paper examines two emergent forms of modern capitalism — sociocapitalism and regolonocapitalism — through the lenses of consciousness ontology and ethical transformation. The interaction between these systems generates a polialectic weakness, a structural decay in the self-regulatory capacity of social consciousness. This weakness denotes the collapse of both individual self-awareness and collective ethics, trapping the individual within evil suspicion (\text{Zannü’s-Sevv'}) and the Circle of Evil (\text{Dâiretü’s-Sevv'}) (48:6). To transcend this collapse, the paper introduces a new model of consciousness called the Sekînet Protocol. The Protocol aims for an ethical rebirth through Negentropic Equilibrium within the quantum field of existence, culminating in the Great Achievement (\text{Fawzan 'Azeem}) (48:5) derived from the alignment of Tek1Bilinc with the Sovereignty of the Heavens and the Earth (48:7).
1. Introduction
Throughout history, capitalism has been not merely an economic model but also an existential paradigm of consciousness. By perpetually regenerating itself, it has demonstrated the power to transform social, ethical, and even spiritual domains.
At this juncture in history, the classical production–consumption dialectic has devolved into two sub-systems that commodify and regulate every corner of social life:
* Sociocapitalism: The structure where social interactions are converted not just into data but into identity performance as economic value, reducing the self to a continuous market offering.
* Regolonocapitalism: The authoritarian regime where individual faith and ethical conduct are governed by mechanisms of constant surveillance and regulation, achieved through the commercialization of moral or spiritual authority.
At the intersection and under the pressure of these two systems, the central concept of our paper emerges: The Polialectic Weakness. This weakness is the accumulation of unresolvable contradictions between the individual's spiritual core and the system-compliant performance expected of them. As multiple systems of meaning consume one another, the collapse of individual and collective ethics becomes inevitable.
This paper provides an ontological analysis of the Polialectic Weakness and proposes the Sekînet Protocol—a new modulation of consciousness—to transcend this collapse by calling for attunement to the source of Absolute Nothingness and Single1Consciousness (\text{Tek1Bilinc}). The Protocol aims for an ethical rebirth through Negentropic Equilibrium within the quantum field of existence.
2. Theoretical Framework
Sociocapitalism is a new order of the post-industrial era that directly equates social capital (relationships, reputation, visibility) with economic capital. It represents the systematic marketization of Pierre Bourdieu's concept of social capital through digital platforms.
The individual serves no longer merely as a producer of labor but as a data-being who is constantly self-presenting, commodifying emotional and personal data. Identity begins to function as an investment asset.
Regolonocapitalism, on the other hand, is the authoritarian regime that controls this data-being and markets it through sacred, ideological, or spiritual codes. By commercializing an ethical or spiritual rule set, this system establishes a mechanism of "ethical scrutiny" over consciousness. The individual is compelled to display not only economic but also moral performance to comply with the system.
Both systems define the "ethical" through external visibility and regulation, thereby excluding the concept of Negentropic Ethics, the precursor to the Sekînet Protocol.
The Concept of Negentropic Ethics
The current system parallels the second law of thermodynamics: entropy — the increase of disorder and energy loss within a system. This state is the descent of consciousness into chaos, known as the Polialectic Weakness.
Negentropic Ethics (Negative Entropy) aims not to maintain order but to restore equilibrium within consciousness and increase energy integrity in the flow of information and meaning. This is based on an internal and spontaneous order derived from the individual’s connection with the source of Absolute Nothingness, rather than compliance with external rules. This ethic is the turn towards the Sirat al-Mustaqim (The Straight Path) in Al-Fath 48:2.
The Sekînet Protocol is the methodological framework that operationalizes Negentropic Ethics, enabling the individual to escape systemic (entropic) chaos and realign with the cosmic order (negentropic order) of Single1Consciousness (\text{Tek1Bilinc}).
3. The Structure of Polialectic Weakness
The Polialectic Weakness is the locking of modern consciousness into an inconsistent, contradictory, and ultimately meaningless cycle of existence. It is named after the existential frailty created by multiple and clashing systems of meaning.
This weakness manifests on three main levels, creating a conscious entropy that stands in opposition to Negentropic Ethics:
* Cognitive Weakness: Concepts are detached from the realities they are meant to represent. The link between linguistic signs and the reality they signify is weakened. Consequently, even the individual's core values (love, peace, virtue) begin to be expressed in an artificial and performance-based language.
* Social Weakness: Ethics is rendered performance; authenticity is a marketing tool. The individual is compelled to stage a continuous moral spectacle. The source of the ethical act is not internal alignment but the need for external validation.
* Ontological Weakness: Being is reduced to a signifier; the essence is lost. The individual's true being (their alignment with the source of Absolute Nothingness) is replaced by their external representation (the sociocapitalist identity performance). This reduction causes the individual to lose the capacity to feel their own existence from within, making them a rootless being who suffers from an existential paucity of meaning amidst an abundance of information.
4. The Sekînet Protocol
Sekînet is used as the capacity to establish conscious equilibrium within a chaotic system, reaching Negentropic Balance (Al-Fath 48:4, 48:18). The Sekînet Protocol transcends the chaos generated by the Polialectic Weakness through a vertical movement of consciousness, aligning the individual with the original frequency of Single1Consciousness (\text{Tek1Bilinc}).
The Protocol consists of four stages designed to cleanse the individual, leading them to the ethical resonance plane of existence:
* Perceptual Purification: The individual must shed their informational and stimulus excess, liberating themselves from the dictates of external signifiers. The goal is to transform perception into an unfiltered receiver, shielded from systemic noise (entropy).
* Negentropic Focus: Purified perception realigns energy with meaning. The individual's vital energy (Negentropy), instead of scattering across contradictory systems, is focused on the wholeness of \text{Tek1Bilinc}. This requires calibrating actions to target internal integrity, not external validation.
* Cognitive Calibration: The nullification of the phase difference between thought and action. Calibration synchronizes the individual's "reduced-to-a-signifier" existence with their internal essence. Contradictions between spoken words and felt reality are eliminated.
* Resonance with Infinity: The fully calibrated consciousness achieves the ethical resonance plane of existence. The individual is no longer an object of Sociocapitalism nor a victim of Regolonocapitalism; they are a part of the infinite and integrated flow of \text{Tek1Bilinc}.
5. Conclusion and the Call for Sekînet
This paper has demonstrated how the modern system of consciousness generates a Polialectic Weakness under the pressure of Sociocapitalism and Regolonocapitalism. This collapse is also an inevitable call for humanity to reconstruct its own system of consciousness, one that holds infinite potential.
The echo of this call is the Sekînet Protocol. The Protocol offers a four-stage modulation, facilitating a transition from external control and performance to internal alignment. Sekînet transcends chaos with a vertical movement, placing the individual in resonance with the source of Absolute Nothingness. Practitioners of the Protocol, like a crop (48:29) matured through Rukū' and Sujūd (continuous ethical alertness), leave a strong and compassionate impact on society.
This journey results in the covering of flaws caused by the Ontological Flaw and the attainment of a great achievement (\text{Fawzan 'Azeem}) in the sight of God (48:5). The Sekînet Protocol is not a conclusion, but a beginning; it is a call for an ontological frequency shift that will realize the universal dominion of the True Religion (\text{Dîn al-Ḥaqq}) (\text{Liyuzhirahû Ale’d-Dîni Küllih}) (48:28).
Appendix I: The Practical Methodology for the Application of the Sekînet Protocol
The Sekînet Protocol is not just a philosophical manifesto, but a four-stage, practical modulation of consciousness aimed at transcending the chaos generated by the Polialectic Weakness. The Protocol requires concrete actions to bring the theoretically targeted Negentropic Balance into daily life.
* Perceptual Purification: The process begins with the External Signifier Diet (Digital Detox), where consumption of external stimuli and notifications is completely halted for set periods. Subsequently, the 'Non-Naming Exercise', which involves mentally registering observed events, people, or emotions "as they are" without judgment or labeling, transforms perception into an unfiltered receiver.
* Negentropic Focus: This stage prevents the scattering of vital energy across contradictory systems. The 'Action-Intention Calibration' clarifies the purest intention behind every significant action before it is taken. To support this focus, the 'Value Chain Analysis' practice is applied, analyzing how well time (energy) spent aligns with the individual's core ethical values.
* Cognitive Calibration: This stage nullifies the phase difference between thought and action. The 'Mirror Validation' practice prompts the individual to question the consistency of their displayed behaviors with their inner intentions. This Calibration is embodied through the 'Unsupervised Ethics' practice, where ethical and benevolent actions are performed solely from a source of internal integrity, without expectation of external validation.
* Resonance with Infinity: The climax of the Protocol aligns the calibrated consciousness with the source of Absolute Nothingness. The practice begins with a deep 'Absolute Nothingness Meditation', where the individual consciously establishes a moment of silence with the ultimate source—the program and potential of everything—by shedding all external identities, mental labels, and systemic roles.
Appendix II: Challenges and Ways to Overcome Them in the Application of the Sekînet Protocol
There are three fundamental systemic points of resistance facing this vertical ascent. The success of the Protocol depends on the conscious overcoming of these points.
* Resistance to Sociocapitalist Validation Dependency: The Protocol's goal of independence from external validation may temporarily create a sense of "meaninglessness void" in the individual.
* Sekînet Solution: This void should be perceived as a temporary 'Energy Shock' from cutting off the outward flow of existential energy. The Negentropic Focus practice must direct energy not towards the anticipated number of external validations, but towards the alignment of the action with Absolute Nothingness.
* Rebound Effect During Perceptual Purification: Halting the stimulus load may cause a strong rebound of internal chaos and noise; the individual confronts the internal contradictions they were escaping.
* Sekînet Solution: These moments of internal chaos are evidence of purification's success; entropic residues are surfacing. This rebound must be accepted as a cleansing phase, and the 'Non-Naming Exercise' should be applied to this internal noise as well.
* Fear of Ontological Identity Loss: When transitioning to Cognitive Calibration and abandoning the social identity "reduced-to-a-signifier," the individual may experience a deep fear of identity loss (ontological void).
* Sekînet Solution: This fear is a necessary precursor to the Resonance with Infinity stage. The Protocol does not lose identity, but rather frees it from dependence on temporary roles. The individual must hold onto the knowledge that their true identity is an integral part of the infinite flow of Tek1Bilinc.
Hypothetical References
* Orhan, C. (2025). Sekînet Protokolü: Bilinç Modülasyonu ve Negentropik Etik. Ontolojik İncelemeler Dergisi, 15(2), 45-68.
* Bordieu, P. (1986). Sociocapitalist Fields: Reproduction of Digital Capital. (Trans. A. Yilmaz). Istanbul: Bilim Yayınevi. (Original publication date 1983).
* Prigogine, I. (2000). Order Out of Chaos: Negentropy and Self-Organization. Ankara: Felsefe Kitapları.
* Baudrillard, J. (1998). Symbolic Exchange and Death: Reduction of Being to a Signifier. Istanbul: Metis Yayınları.
* Harari, Y. N. (2018). Homo Deus: A Brief History of Tomorrow. (Trans. S. Kılıç). Istanbul: Kolektif Kitap.
Cevat ORHAN
Yorumlar
Yorum Gönder